Monday, September 12, 2011

MERENUNG KE LANGIT

Dimana silap aku??? tahun ini terlalu banyak dugaan yg aku lalui, sampaikan kekadang tu aku rebah dah berputus asa. mungkin di situ kesilapan aku mudah mengalah sebelum mencuba. Ya Allah, aku mohon kepadaMU hari2 yg mendatang permudahkan segala urusanku...


Ya Allah maafkan diriku...
Jauh aku tersasar dari landasan kebenaran...
Aku terlalu leka dengan keseronokan dunia 
Aku terlalu mengejar harta dunia, sehinggakan lupa mengejar pahala
Aku terlalu mementingkan diri, sehinggakan aku leka untuk membantu  saudaraku sendiri
Aku terlalu tamak sehinggakan aku lupa untuk mendermakan hartaku kepada mereka yg memerlukan
Aku terlalu terlalu suka berkata2 sehinggakan adakalanya aku berdusta...


Ya Allah kasihilah hambamu yang lemah ini...Berikan aku kekuatan untuk mengharungi hidup di dunia yg sementara ini..

No comments:

Post a Comment