Sunday, March 20, 2011

survey harga

Aku nie teringin sangat nak brakai braces @ pendakap gigi orang melayu panggil. Bukan aku tak bersyukur dengan kurniaan Tuhan dan bukannya untuk kecantikan….aku dah teliti dengan betul bahawa hukum memakai braces. Aku just nak betulkan kedudukan gigi aku yang agak beterabur  nie.
Disebabkan aku masih belajar dan takde sape yang nak sponser aku pakai braces huhuhu….sedih siot. Tapi takpe, aku ade sumber laen hehehe….tq kepada penaja aku JPA dapat gak aku pakai braces. So, tak la terase sangat duit aku melayang, bijak tak aku.
Duit dah ade, so pun survey 2 la harga braces nie kat klinik2 yang berhampiran. Keputusannya…
Klinik Pergigian Aida = RM5.5 K
Klinik Pergigian Kajang Prima = sekitar RM4.5K – RM5.5K bergantung pada gigi
Klinik Pergigian Suria = RM2.5K-RM4.5K
 Amacam ok tak harga dia. Mak datuk mahal giler…klinik2 yang aku survey tu semua area kajang je sebab dekat dengan tempat aku.
So, aku pilih nak wat kat Klinik Pergigian Suria la, kalau nak buat braces untuk gigi atas je murah sikit dalam RM2.5K je…tp aku nak wt braces atas dan bawah. Lagipun klinik suria dekat je kot dengan Plaza Metro Kajang, kalau naik bas dari tempat seringgit je tambangnya. Klinik gigi kajang Prima pun ok jugak tapi jauh sangat aku nak pergi, kena naik teksi yang tambangnya dalam RM10 sehala, mampus kalau tiap2 bulan aku kena klinik tu terlalu membazir pulak. Ok cukup setakat tu dulu, nanti aku citer sal first appointment kat klinik gigi. Sekarang nie tengah busy dengan assignment dan presentation. Kena tunggu habis presentation dulu.
18 Mac 2011


4 comments:

  1. hye nak tanye ,mule2 pergi klinik pergigian suria tu kena buat oppoiment ke

    ReplyDelete
  2. kalau cm saye punye atas bawah 3k la...tp depend jugak pd gigi kita..

    ReplyDelete