Thursday, June 21, 2012

Redha Ibu Bapa

Esok dah start exam untuk plajar SP tahun3. Semoga kita semua boleh menjawab soalan exam dengan baik. Tugas kita beratkan memikul amanah keluarga, sekalipun diri ini tidak berminat dengan   program yg aku ikuti sekarang. Tapi berjaya mengharunginya, mungkin untuk menjiwainya aku kurang sikit kot. InsyaAllah akan aku tunai hasratmu wahai mak ayah yg aku kasihi. Kerana redha Allah terletak pada redha ibu bapa. Ya Allah, lamarlah hatiku dengan cintaMu..agar aku dapat terus berpaut dalam redhaMu

Bagi aku...
Jika kita belajar untuk LULUS peperiksaan.....mungkin kita akan lulus peperiksaan....tapi tak mustahil boleh gagal....Jika kita belajar untuk KERJA..mungkin kita akan dapat kerja...tapi tak mustahil akan menganggur...Tapi jika kita belajar kerana Allah....terutama ILMU AGAMA...walaupun tak dapat kuasai ilmu...tapi dapat KEREDHAAN....serta PAHALA daripada Allah itu PASTI.. 

Ya Allah 
Engkau tahu apa yang terbaik, maka Engkau takdirkanlah yang terbaik untukku.
Sesungguhnya aku benar tidak punyai Tuhan melainkan Engkau dan sesungguhnya hanya kepada Engkau aku sembah dan hanya kepada Engkaulah aku meminta pertolongan.


2 comments: