Sunday, April 29, 2012

La Tahzan...Jangan bersedih !

Ya Allah, jika aku lalai, sedarkan aku.
 Jika aku jauh dariMu, dekatkan aku pada jalanMu. 
Jika aku terlalu sayangkan hambaMu, 
ku mohon tambahkan cintaku padaMu... 
Ampuni ku Ya Allah


Semalam sempat pinjam buku La Tahzan kat ptsl. Bagus buku nie banyak ilmu yang boleh dipelajari. Aku sempat baca pengisian dalamnya yang bertajuk  Jangan Bersedih, kerana Rabb Maha Pengampun Dosa dan Penerima Taubat


Firman Allah 

Dalam sebuah hadith sahih, Rasulullah s.a.w bersabda, Allah Yang Maha Tinggi berfirman: "Wahai anak Adam, sesungguhnya jika kamu berdoa kepadaKu dan mengharapkanKu maka Aku akan mengampunimu atas semua dosa-dosa yang kamu lakukan, dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, andaikata dosa-dosamu itu sampai ke puncak langit kemudian kamu meminta ampunan kepadaKu nescaya Aku ampuni dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, seandainya kamu datang kepadaKu dengan dosa yang besarnya seisi bumi seluruhnya, kemudian datang menemuiKu dan tidak menyekutukan Aku dengan yang lain nescaya Aku akan datang kepadamu dengan ampunan yang besar seisi bumi seluruhnya."  

Singkatannya, selama hamba itu bertaubat, meminta keampunan dan menyesali perbuatannya, maka Allah akan mengampuninya.Walau sedikit perkongsian bacaan aku, insyaAllah sarat dengan pengajaran. Banyak yang perlu dipelajari. semoga di dlm redha Allah.. 
Aminn...


No comments:

Post a Comment