Tuesday, August 7, 2012

Praktikal- Minggu ke 5 - Jangan kerana program kita bergaduh

Alhamdulillah dah masuk  Ramadhan yg ke 18 dah. Minggu nie terlalu banyak program lawatan Ramah Mesra dan Berbuka Puasa bersama warga YKSNS.  Kami pelajar praktikal dilantik sebagai AJK pelaksana program. Bilamana tekanan kerja yang mendesak, tuntutan kesempurnaan yang terlalu tinggi, adakalanya kita lupa ada kata-kata atau tingkahlaku kita menyakitkan hati orang lain. Lebih menyakitkan lagi andai kata2 itu keluar dari mulut seorang rakan.Dimana letaknya nilai sebuah persahabatan. 


Aku tak pernah sedih dengan penilaian kau terhadap aku
Sedaya upaya aku menahan amarah dihati agar kau nampak gah dimata Presiden
Walhalnya semua skop tugas yang diberikan padaku telah aku laksanakan dengan sempurna
Tapi kenapa ye..kau memfitnah aku
Walaupun bukan salah aku, aku merendahkan egoku untuk berjabat tangan memohon maaf
Terasa diri ini terlalu hipokrit...
Ya Allah.. ikhlaskan hatiku dengan dugaan ini..
Firman Allah S.W.TOrang-orang bertakwa ialah orang yang berinfak baik diwaktu lapang mahupun sempit, dan orang-orang yang menahan amarahnya dan memaafkan kesalahan orang lain. Allah mencintai orang yang berbuat kebaikkan” (Al-imran:134)


No comments:

Post a Comment