Tuesday, March 22, 2011

SEMUA TENTANG MY FAVOURITE..

Time nie aku betul2 tengah lapar, maka terbayanglah semua makanan favourite aku...Favourite aku nie berbeza sedikit dengan orang lain mana tak nya, aku suka makan tapi aku tak pandai nak buat just pandai tunjuk dengan jari, rasa dengan mulut je, nak buat sendiri haram confirm aku tak makan tak sedap hehehe....Sebenarnya aku tengah lapar nak makan kuih, so jomlah kita tengok kuih2 favourite aku.
1.kuih talam keladi
kuih nie aku minat sejak keje kt jb dl2, tiap2 pagi confirm aku dok  tercongok kat gerai tu, "kak beli kuih talam keladi RM2"
2.kuih bom(tapi kuih nie yang lain siket xde bijan dan inti ikan or samosa)
aku jatuh cinta kat kuih nie start aku mula balik kampung ayah aku kat terengganu, mula2 ingatkan kuih biasa2 je belilah sikit, rupenya sedap sangat tak terkata...
3.pulut panggang(inti ikan bukan kelapa)
pulut panggang dah ni lame aku suka,tapi inti ikan punya la bukanya yang inti serunding kelapa tu tak berapa sangat. 
4.kuih cucur badak
bab yang suka tentang kuih nie diperbuat daripada keledek dan disaluti dengan kelapa, perghhh terangkat bila makan hahha...
5.Buah melaka
buah melaka??bagi aku kuih nie sangat istimewa sebabnya bulan puasa mak aku selalu buat kuih nie untuk juadah berbuka puasa.
kalau nak tau sedap ke tak kena try sendiri, yang pasti aku amat2 suke....

1 comment: